Education for Innovations and their Commercialization

Aleksandra Szulczewska-Remi , Zenon Foltynowicz

Abstract

Many universities are expanding their educational curricula and programs to foster innovation and entrepreneurship. According to data on the key trends, specialization and contents, broken down by areas of education in social sciences, one of the key identified directions is the commercialization of innovation. Therefore, the paper presents the new fields of study, like such as design thinking, value proposition and business model creation, intellectual property protection of products and innovative technologies, sources for financing innovation as well as the TOP500 innovators project successfully implemented in Poland. Thus complements discussion about educating the next generation of innovators.
Autor Aleksandra Szulczewska-Remi (WZ / KCAFiW)
Aleksandra Szulczewska-Remi
- Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny
, Zenon Foltynowicz (WT / KTiEPP)
Zenon Foltynowicz
- Katedra Towaroznawstwa i Ekologii Produktów Przemysłowych
Tytuł czasopisma/seriiEducational Alternatives, ISSN 1314-7277, (0 pkt)
Rok wydania2016
Tom4
Paginacja117-124
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskiminnovation, knowledge commercialization, education
URL https://www.scientific-publications.net/get/1000021/1474555790896871.pdf
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 0.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Punktacja MNiSW (2013-2016) = 5.0, 12-12-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?