Reklama internetowa w promocji ruchu turystycznego na wsi

Jan Sikora , Agnieszka Wartecka-Ważyńska

Abstract

With growing popularity of the Internet, online advertising is becoming a popular source of information about rural tourism. This helps effectively provide commercial information for various groups of consumers. The aim of the paper is to illustrate the importance of online advertising to development of tourist movement in rural areas. It was demonstrated that online advertising represents an essential source of transfer and acquisition of information about rural tourism, and, that the system of online advertising in the area of rural tourism is more efficient than the advertising used by tourist entities in rural areas. The paper was written based on the literature review, analysis of the quantitative data obtained from secondary materials and results of empirical studies published in research reviews.
Author Jan Sikora (WE / KSiF)
Jan Sikora,,
- Department of Sociology and Philosophy
, Agnieszka Wartecka-Ważyńska
Agnieszka Wartecka-Ważyńska,,
-
Other language title versionsOnline Advertising in Promotion of Tourist Movement in Rural Areas
Journal seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Turystyki, ISSN 1644-0501, e-ISSN 2353-3188, (B 13 pkt)
Issue year2016
No1(33)
Pages211-224
Publication size in sheets0.65
Keywords in PolishInternet, Reklama, Ruch turystyczny, Wieś
Keywords in EnglishInternet, Advertising, Tourist movement, Village
Abstract in PolishReklama internetowa, dzięki popularności internetu, staje się powszechnym źródłem informacji o turystyce wiejskiej. Pozwala efektywnie dotrzeć z informacją do różnych grup konsumentów. Celem artykułu jest ukazanie znaczenia reklamy internetowej w rozwoju ruchu turystycznego na wsi. Wskazano, że jest ona istotnym źródłem przekazywania i pozyskiwania informacji na temat turystyki wiejskiej; że zorganizowany system reklamy internetowej w zakresie turystyki na wsi jest skuteczniejszy niż reklama prowadzona indywidualnie przez wiejskie podmioty turystyczne. Artykuł napisany został na podstawie analizy literatury przedmiotu, analizy danych ilościowych otrzymanych z materiałów wtórnych oraz wyników badań empirycznych opublikowanych w raportach badawczych.
DOIDOI:10.18276/ept.2016.1.33-17
URL http://www.wzieu.pl/zn/ept/33/ept33.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)13
ScoreMinisterial score = 13.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 13.0, 31-03-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?