Możliwość wejścia nowego koncernu paliwowego na rynek stacji paliw w Polsce

Tomasz Zawadzki

Abstract

Na chwilę obecną rynek stacji paliw w Polsce, który znajduje się w fazie optymalizacji i konsolidacji, umożliwia wejście nowego koncernu paliwowego. Wyraźnym leaderem rynku jest PKN Orlen, pozostałe sieci stacji paliw posiadają udziały rynkowe nie większe niż 10%. Uzyskanie przez wchodzące na rynek przedsiębiorstwo odpowiedniej ilości obiektów stacji paliw jest możliwe poprzez zakup jednej z dwóch obecnie funkcjonujących sieci stacji paliw lub poprzez skup pojedynczych obiektów z wolnego rynku oraz pozyskanie kolejnych lokalizacji w ramach współpracy opartej na umowie franczyzy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie optymalnej strategii wejścia na polski rynek koncernu paliwowego oraz przedstawienie wytycznych operacyjnych mających zagwarantować dużą ilość wiernych klientów, a więc doprowadzić do sytuacji gdzie ekspansja zostanie uznana za sukces. W artykule przedstawiono dane liczbowe dotyczące rynku stacji paliw oraz przedstawiono dwa scenariusze wejścia nowego koncernu paliwowego na nadwiślański rynek. Zaprezentowano odpowiednie dane liczbowe oraz kwotowe będące wartościami rynkowymi. Aby przedsiębiorstwo paliwowe odniosło sukces, nie wystarczy jedynie ekspansja rynkowa w Polsce i działanie według ogólno przyjętych schematów funkcjonowania stacji paliw. Należy zarządzać stacjami (kreowanie oferty, dobór asortymentu, standardy obsługi itp.) w sposób zaspokajający preferencje zakupowe klientów, które to przedstawiono w skrócie w oparciu o badania przeprowadzone przez autora. Nowy koncern paliwowy po uzyskaniu odpowiedniej ilości stacji paliw i ich rebrandingu,przystąpić musi do stworzenia odpowiedniej strategii marketingowej, która powinna mieć na celu stworzenie z marki koncernu tzw. love marki, a więc marki, która w oczach polskich klientów będzie uwielbiana i darzona szacunkiem
Author Tomasz Zawadzki (WZ / KHiM)
Tomasz Zawadzki,,
- Department of Trade and Marketing
Pages141-167
Publication size in sheets1.3
Book Dymitrowski Adam, Małys Łukasz (eds.): Zarządzanie przedsiębiorstwem : trendy i praktyka, 2015, Agencja Reklamowa Advertiva, ISBN 978-83-926900-2-3, 174 p.
Keywords in Polishrynek stacji paliw w Polsce, ekspansja sieci, decyzje zakupowe klientów
URL http://ue.poznan.pl/data/upload/articles/20151215/c67d64819344191208/zarzadzanie-przedsiebiorstwem-trendy-i-praktyka-2015.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 10-11-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?