Rola blogów w podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących produktów odzieżowych

Magda Stachowiak

Abstract

The article presents the role of fashion bloggers as opinion leaders in the decision- making process. There increases the number of blogs readers but also the number of their authors. The rising interest of consumers in reading and creating blogs causes the interest of companies in promoting their brands and products through this communication channel which enables them to access a broad and targeted group of users. Researches confirm the rising trust in information from other Internet users and perceived credibility of information provided by them. In the further part, there are presented the results of research on consumer behaviour connected with use of fashion blogs as a tool of promotion. The research confirmed influence of fashion blogs on consumers' buying decisions. The article is of the research nature.
Author Magda Stachowiak (WT / KMP)
Magda Stachowiak,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsThe Role of Blogs in Consumers' Decision-Making Process Related to Clothing
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2017
No5 (370)
Pages336-346
Publication size in sheets0.5
Keywords in PolishBlogi, Zachowania konsumenta, Rynek odzieżowy, Decyzje konsumenckie
Keywords in EnglishBlogs, Consumer behaviour, Clothing market, Consumer decision
Abstract in PolishW artykule przedstawiono rolę blogerów modowych jako liderów opinii w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów na rynku odzieżowym. Rosnące zainteresowanie konsumentów-czytelników blogów, implikuje rosnące zainteresowanie przedsiębiorstw promowaniem się za pośrednictwem tego kanału komunikacji. Dodatkowo liczne badania wskazują na rosnące zaufanie i postrzeganą wiarygodność informacji pochodzących od "zwykłych użytkowników". W dalszej części zaprezentowano wyniki badań związanych z wykorzystywaniem blogów modowych jako narzędzia promocji. Badania potwierdziły wpływ treści publikowanych na blogach modowych na decyzje nabywcze konsumentów. Artykuł ma charakter badawczy.
URL http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-1c230381-971c-4974-8410-c72c1d94b788/c/HW_5.336-346.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 20-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?