Student attitudes towards privacy protection on the internet

Sergiusz Strykowski , Barbara Borusiak , Bartłomiej Pierański , Robert Romanowski

Abstract

The paper presents the results of empirical research which aimed at determining student attitudes towards privacy protection on the Internet. The research was carried out in 2016 on a sample of 466 students of the Poznań University of Economics and Business. To collect the data the CAWI technique was used. The main findings permitted to propose an original Privacy Protection Index which assesses a user's awareness and involvement with respect to the protection of their privacy on the Internet. The index was applied to distinguish three segments within the population: Open, Careful, and Paranoid, which differ in their characteristics in terms of privacy protection on the Internet.
Author Sergiusz Strykowski (WIiGE / KTI)
Sergiusz Strykowski,,
- Department of Information Technology
, Barbara Borusiak (WZ / KHiM)
Barbara Borusiak,,
- Department of Trade and Marketing
, Bartłomiej Pierański (WZ / KHiM)
Bartłomiej Pierański,,
- Department of Trade and Marketing
, Robert Romanowski (WZ / KHiM)
Robert Romanowski,,
- Department of Trade and Marketing
Other language title versionsPostawy studentów wobec ochrony prywatności w Internecie
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2018
No4 (375), tom I
Pages352-363
Publication size in sheets0.55
Keywords in Polishprywatność cyfrowa, wskaźnik ochrony prywtności
Keywords in Englishdigital privacy, privacy protection index
Abstract in PolishW artykule przedstawiono wyniki badań, które miały na celu określenie postaw studentów wobec ochrony prywatności w Internecie. Badania przeprowadzono w 2016 roku na próbie 466 studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Do zebrania danych zastosowano technikę CAWI. Główne ustalenia pozwoliły na zaproponowanie oryginalnego wskaźnika ochrony prywatności, który ocenia świadomość i zaangażowanie użytkownika pod kątem ochrony jego prywatności w Internecie. Wskaźnik zastosowano do wyodrębnienia trzech segmentów populacji: osoby otwarte, ostrożne i paranoicy; segmenty te różnią się pod względem swych cech z punktu widzenia ochrony prywatności w Internecie.
URL http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-8720832b-d39e-4c2d-9e6c-26973ce976a7/c/IBRKK-handel_wew_4-1-2018-352-363.pdf
Languageen angielski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 21-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?