Dwoje we mnie: eksploracja i opis struktury tożsamości profesjonalnej nauczycieli akademickich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Bartosz Sławecki

Abstract

The article is dedicated to a reflection on the professional identity of academic teachers. Its aim is to explore and characterize the structure of this identity by referring to its three basic dimensions: substantive, didactic and pedagogical. The text is primarily empirical; it focuses on the analysis and interpretation of empirical material collected with questionnaires among employees of the Poznań University of Economics and Business. In order to detect the structure of professional identity a few statistical analysis methods were used, including a factor and cluster analysis. An important contribution of the author is the identification and description of the interrelationships among three professional roles of academic teachers.
Author Bartosz Sławecki (WE / KEiRK)
Bartosz Sławecki,,
- Department of Education and Personnel Development
Other language title versionsTwo of me: an Exploration and Description of Poznań University of Economics and Business Academic Teachers' Professional Identity Structure
Journal seriesStudia Oeconomica Posnaniensia, ISSN 2300-5254, e-ISSN 2449-9099, (B 10 pkt)
Issue year2017
Vol5
No3
Pages27-46
Publication size in sheets0.95
Keywords in Polishtożsamość profesjonalna, uniwersytet, nauczyciel akademicki
Keywords in Englishprofessional identity, university, academic teacher
Abstract in PolishArtykuł jest poświęcony refleksji nad tożsamością profesjonalną nauczycieli akademickich. Jego celem była eksploracja i scharakteryzowanie struktury tej tożsamości, poprzez odwołanie się do jej trzech podstawowych wymiarów: merytorycznego, dydaktycznego i pedagogicznego. Tekst ma przede wszystkim charakter empiryczny - skupia się na analizie i interpretacji materiału badawczego, zebranego za pomocą kwestionariusza ankiety wśród pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W celu opisania struktury tożsamości profesjonalnej wykorzystano metody analizy statystycznej, w tym m.in. analizę czynnikową i skupień. Ważnym wkładem autora jest wskazanie i opis wzajemnych powiązań pomiędzy rolą zawodową naukowca, dydaktyka i pedagoga.
DOIDOI:10.18559/SOEP.2017.3.2
URL http://soep.ue.poznan.pl/New_SOEP_site/jdownloads/Wszystkie%20numery/Rok%202017/02_Slawecki.pdf
Languagepl polski
File
02_Slawecki.pdf 307.51 KB
Score (nominal)10
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 10.0, 27-03-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?