Proces zakupu online w świetle badań okulograficznych – rola opakowania, opisu i ceny produktu

Ewa Jerzyk , Aneta Disterheft

Abstract

Article presents the results of eye-tracking research with online food store clients. The aim of the study was to identify the key product information, from the consumer's point of view, which play an important role in his purchase decision-making process. Also decision-making processes were compared depending on the level of brand recognition. The findings may constitute practical guidance to shops offering online food products sale, providing information relevant for the web page optimization.
Autor Ewa Jerzyk (WZ / KSM)
Ewa Jerzyk
- Katedra Strategii Marketingowych
, Aneta Disterheft (WZ / KSM)
Aneta Disterheft
- Katedra Strategii Marketingowych
Inne wersje tytułuOnline Purchasing Process in Eye-Tracking Research - the Role of Packaging, Product Description and Price
Tytuł czasopisma/seriiStudia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ISSN 2083-8611, (B 10 pkt)
Rok wydania2017
Nr342
Paginacja39-51
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.6
Słowa kluczowe w języku polskimsklepy internetowe, sprzedaż online, badania okulograficzne, decyzje zakupowe
Słowa kluczowe w języku angielskimonline stores, online sales, eye-tracking research, purchase decisions
Streszczenie w języku polskimNiniejszy artykuł przedstawia wyniki badań okulograficznych z udziałem klientów spożywczych sklepów internetowych. Badania miały charakter eksperymentalny, a ich celem było zidentyfikowanie kluczowych z punktu widzenia konsumenta informacji dotyczących produktu, które odgrywają istotną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Dokonano również porównania procesów decyzyjnych w zależności od znajomości marki. Jak się okazuje, badani najdłużej przyglądali się opakowaniom produktów, następnie ich opisom, a w dalszej kolejności cenie jednostkowej i przelicznikowej (zarówno dla produktów znanych, jak i nieznanych). Jednocześnie proces podejmowania decyzji był krótszy w przypadku znanych marek. Wyniki badań mogą stanowić praktyczną wskazówkę dla sklepów prowadzących internetową sprzedaż produktów spożywczych, dostarczając informacji istotnych dla optymalizacji strony. Powinny też wyjść w pewnym stopniu naprzeciw potrzebie poznania zachowań konsumentów - internautów kupujących produkty spożywcze.
URL https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/SE_Artyku%C5%82y_341_360/SE_342/03.pdf
Językpl polski
Punktacja (całkowita)10
Żródło punktacjijournalList
PunktacjaPunktacja MNiSW = 10.0, 20-03-2020, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*3 (2020-08-07)
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?