Sieci biznesowe a kultura organizacyjna

Łukasz Małys

Abstract

This article attempts to consider whether it is possible to analyse the organizational culture of business networks. The concept of business networks is presented, including their two forms - the networks formed in an evolutionary way and strategic business networks. Moreover, selected reflections on organizational culture from the perspective of the network are analysed.
Author Łukasz Małys (WGM / KMM)
Łukasz Małys,,
- Department of International Marketing
Other language title versionsBusiness Networks and Organisational Culture
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2017
No9 [CD]
Pages217-222
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishkultura organizacyjna, organizacje sieciowe, podejście sieciowe
Keywords in Englishorganisational culture, network organisations, network approach
Abstract in PolishW artykule podjęto próbę rozważań, czy możliwa jest analiza kultury organizacyjnej na poziomie sieci biznesowych. Zaprezentowano koncepcję sieci biznesowych z uwzględnieniem ich dwóch form - sieci powstających w sposób ewolucyjny oraz strategicznych sieci biznesowych. Przedstawiono również wybrane rozważania na temat kultury organizacyjnej z perspektywy sieciowej.
URL https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/MiR_9_2017_CD.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 09-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-07-03)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?