Działania komunikacyjne marek luksusowych w mediach społecznościowych a zachowania konsumentów

Magdalena Ankiel , Magda Stachowiak

Abstract

In their article, the authors present the definition of luxury and luxury goods, and the recent data about the luxury goods market in Poland. In the further part, they present the results of research on consumers' behaviour and attitudes to the use of social media in marketing communication of luxury fashion brands. The research results are a very valuable advice for companies to help them adjust the tools of social media communications to their target group. The article is of the research nature.
Author Magdalena Ankiel (WT / KMP)
Magdalena Ankiel,,
- Department of Product Marketing
, Magda Stachowiak (WT / KMP)
Magda Stachowiak,,
- Department of Product Marketing
Other language title versionsSocial Media Marketing Activities of Luxury Fashion Brands and Consumer Behaviour
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2016
No3 (362)
Pages5-15
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polish dobra luksusowe, luksusowe marki odzieżowe, zachowania konsumentów, marketing społecznościowy
Keywords in Englishluxury goods, luxury fashion brands, consumer behaviour, social media marketing
Abstract in PolishW artykule przedstawiono definicję luksusu i dóbr luksusowych oraz aktualne dane dotyczące rynku dóbr luksusowych w Polsce. W dalszej części zaprezentowano wyniki badań zachowań i postaw konsumentów, które są związane z wykorzystywaniem mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej luksusowych marek odzieżowych oraz akcesoriów. Rezultaty badań stanowią cenną wskazówkę dla przedsiębiorstw, pomocną w dostosowaniu najbardziej adekwatnych narzędzi komunikacji marketingowej do docelowego segmentu rynku. Artykuł ma charakter badawczy.
URL https://bazekon.uek.krakow.pl/gospodarka/171445262
Languagepl polski
Score (nominal)12
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 12.0, 30-04-2020, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 12.0, 30-04-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?